רלוונטיות- שם המשחק

תוכן עניינים

כפי שציינו בטיפ הקודם, הצבת יעדים SMART היא כלי יעיל להצלחה⏬
https://www.fcpa.co.il/smart3

אך לא כל יעד הוא טוב.

בנוסף להיותו ספציפי, מדיד, ובר השגה , חשוב שהיעד יהיה רלוונטי.

מה זה אומר רלוונטי?

  1. היעד צריך להיות תואם את המטרות העסקיות והאישיות שלכם.
  2. הוא צריך להיות מציאותי ובר השגה בהתחשב במשאבים ובזמן העומדים לרשותכם.
  3. הוא צריך להיות בעל ערך ולתרום להשגת מטרת העל שלכם.
  4. ושווה את המאמץ וההשקעה ביחס לתוצאה הרצויה.

דוגמאות:

  • נניח שאתם רוצים להרחיב את העסק שלכם.
  • הצבת יעד ללמוד קורס דיגיטלי בתחום אחר עשויה להיות לא רלוונטית אם היא תגזול זמן ופניות מהעסק.
  • עדיף להתמקד ביעדים שתורמים ישירות להרחבת העסק, כמו פיתוח מוצר חדש, גיוס לקוחות חדשים או שיפור שביעות רצון הלקוחות.
  • דוגמה נוספת: אם אתם מתמודדים עם אתגר משפחתי משמעותי, ייתכן שזה לא הזמן המתאים לביצוע שינוי דרמטי בעסק.
  • עדיף להציב יעדים קטנים יותר וקלים יותר להשגה בתקופה זו, תוך שמירה על המיקוד במטרה העיקרית.

הצבת יעדים רלוונטיים תעזור לכם:

  1. להישאר במסלול הנכון ולהימנע מהיסחפות.
  2. להשתמש במשאבים שלכם בצורה יעילה.
  3. להגדיל את הסיכויים להצלחה.

טיפים נוספים:

  • ערכו רשימה של כל המטרות והיעדים שלכם, הן עסקיים והן אישיים.
  • בחנו את כל יעד וודאו שהוא תואם את מטרות העל שלכם.
  • השתמשו בשיטת SMART כדי להפוך את היעדים שלכם למדידים ובר השגה.
  • היו מוכנים להתאים את היעדים שלכם בהתאם לשינויים בנסיבות.

חכו בסבלנות, בטיפ הבא נדון כיצד להגדיר יעדים מדידים.

הכותבת:
יפעה פויכטונגר רו"ח

מומחית בהגדלת הנטו בעסק