לעסק שלך יש כאבי גדילה?!
עליית קומה בעסק היא דבר חיובי ומשמח, אך לא פעם היא מלווה ב"כאבי גדילה".
כניסה לשוק חדש, הרחבת היצע השירותים והמוצרים, או הגדלת בסיס הלקוחות שלך – כל אחד והכאבים האופיינים שלו.
אתם מוכנים?
לפני יציאה לתהליך של עלית קומה בעסק, חשוב לוודא שאתם מוכנים ובשלים לכך :
יציבות הפיננסית, יכולת התפעולית, ביקוש בשוק וכו', כל אלה הם תנאים קריטיים על מנת לעלות למדרגה הבאה
שרטטו מפת דרכים
לפני יציאה לתהליך מאתגר זה של הרחבת העסק, תעצרו שניה. שבו לחשוב במקום שקט ללא הסחות דעת, ותכננו את המסע העסקי אליו אתם יוצאים:
מה היעד שלכם ביציאה לתהליך זה?
איך העסק יראה בסופו של תהליך?
מהן אבני הדרך – שלבי הביניים בדרך ליעד העסקי, ומה המכשולים הצפויים?
בנו בסיס יציב
לפני בנית הקומה הבאה בעסק, חשוב לבנות בסיס רחב ויציב, עליו תבנה הקומה הבאה בצורה נכונה ובריאה.
מפו את כלל החלקים בעסק, וסמנו באומץ ובלי לוותר לעצמכם –
איזה מהם יציבים מספיק על מנת להחזיק קומה נוספת
ומהם החלקים שדורשים בדק בית יסודי לפני בניית הקומה הבאה.
לדוגמא דברים שצריך להכין מראש:
צוות עובדים מקצועי
תהליכי עבודה רשומים
תשתיות מספקות שיכילו את התרחבות נפח הפעילות
חוזים נכונים ומדוייקים לעסק
תוכנות ומיחשוב ניהול גביה
מקורות מימון לצמיחה וה'בור' התזרימי שהיא תביא איתה בתחילת הדרך.
להשאר עם יד על הדופק
הקפידו על מעקב רציף אחר מדדי ביצועי העסק לאחר עלית הקומה,
על מנת לנטר בזמן אמת נקודות תורפה ולתת להן מענה מיידי לפני שהן יצרו נקודות כשל שילכו ויתרחבו
כאשר תקפידו ליישם את כל הנקודות שפירטתי ,תוכלו להיות בטוחים שהעסק מוכן לגדילה נכונה
שתביא איתה גם הגדלת הכנסות משמעותית, מבלי תופעות לוואי שעלולות לזעזע את העסק.